Blog Frank Naert

zaterdag, juni 16, 2012

Verandering?

Ze zijn alomtegenwoordig: de grote affiches met de foto van Bart De Wever en de tekst 'verandering begint in uw eigen gemeente'. Redelijk misplaatst als je het mij vraagt. Bij de ellenlange regeringsonderhandelingen na de verkiezingen van 2010 heeft hij ruimschoots de kans gehad om voor verandering te zorgen, maar hij is het, schrik als hij had van verandering en bang om de in de politiek onvermijdelijke compromissen te sluiten, afgetrapt. In de Vlaamse regering zit hij ook met zijn partij. Maar ook daar is er niet veel verandering te bespeuren. Ten einde raad moet er dan maar in de gemeente veranderd worden. Ik wist wel niet dat hij nu ook in onze gemeente opkomt, ik dacht dat hij in Antwerpen voor burgemeester ging? Alle gekheid op een stokje, de zin van die slogan ontgaat mij. Verandering is alleen maar nuttig als het ook een verbetering is. Mijn jarenlange ervaring in de plaatselijke politiek leert me evenwel dat de Kneistenaren over het algemeen tevreden zijn over het gemeentebestuur. Ze willen goed bestuur en ze krijgen dat door de band ook. Alles kan beter natuurlijk, maar of dat met Bart De Wever het geval zal zijn, daar ben ik niet zo zeker van.

1 Comments:

Anonymous stefaan van de wal said...

Het is wel de open VLD die de oorzaak was van de vorige verkiezingen, misschien ben je dit al vergeten. En trouwens Bart Dewever 'mocht' gewoonweg niet slagen in de opdracht omwille van het koningshuis.

6:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home