Blog Frank Naert

dinsdag, januari 19, 2010

Parkeren, aflevering zoveel

De meerderheid heeft beslist om haar omstreden parkeerplan aan te passen, en dit nog voor het van toepassing wordt. De pers werd daarvan op de hoogte gebracht deze namiddag, de gemeenteraadsleden moeten wachten tot donderdagavond om tekst en uitleg te krijgen.

Volgens de pers zal er nu ook een derde (à 100 euro) en een vierde parkeerkaart (à 150 euro) per gezin kunnen worden gekocht. De euro opleg in de weekends wordt afgeschaft. Enkele straten veranderen van statuut. Mijn straat bijvoorbeeld wordt van blauwe zone betalend. Dat is waarschijnlijk mijn cadeau omdat ik het niet eens durf te zijn met de meerderheid.
Dit paniekvoetbal van de meerderheid doet mij niet van gedacht veranderen. Dit plan is geldklopperij. Nog eens onze alternatieven op een rijtje:
- inkrimping blauwe zone;
- goedkopere bewonerskaarten;
- eerste 10 à 15 gratis parkeren in de betalende zones.
Wie de petitie wil tekenen tegen het bestaande en/of aangepaste parkeerplan kan terecht op
http://www.ipetitions.com/petition/parkerenknokkeheist/
Er zijn er u al 391 voorgegaan.
Neem ook een kijkje op de facebookgroep 'Parkeren in Knokke-Heist moet goedkoper':
http://www.facebook.com/group.php?gid=197343690817
Daar vindt u levendige discussies over het parkeerplan tussen de 745 leden.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat jouw straat is staat er niet bij. Dus kan ik daar niet op ingaan.

Naar mijn mening worden de toeristen weggejaagd. Dat men parkeergeld vraagt in drukke winkelstraten kan ik begrijpen, maar Duinbergen en Heist kan je nu toch geen druk winkelcentrum noemen. Wie naar daar gaat, vertoeft daar meestal voor een dagje aan zee. Ik denk dat Knokke-Heist zijn toeristen weg wilt of enkel nog een select publiek wenst te zien. Dat Knokke-Heist eerst eens zorgt voor deftige parkings (desnoods aan een aanvaardbaar tarief) voor langparkeerders. Daarna kan men spreken van betaalzones in de gewone straten.

Prof. D

2:10 p.m.  
Blogger frank naert said...

Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen.

2:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Is het mogelijk dat de facebookaccount niet meer toegankelijk is. Ik kan er allesinds niet meer op

9:04 p.m.  
Blogger frank naert said...

Ik geraak er nog op. Je moet wel zelf op facebook zitten denk ik om toegang te krijgen tot een facebookgroep.

9:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mij mogen ze nog altijd eens proberen uitleggen hoe een verhoging van de parkeergelden gaat leiden tot het oplossen van het huidige parkeerprobleem. Structureel wordt er niks ondernomen, waardoor de huidige problematiek blijft bestaan. Het parkeerprobleem wordt misschien opgelost door de toeristen die niet maar Knokke-Heist zullen komen. Maar of dat een verbetering is, alsook de beoogde doelstelling trek ik ten zeerste in twijfel. Tevens vraag ik mij ook af wat er met al die extra gelden gaat gebeuren. Want daarover wordt geen woord gerept. Is dit misschien een extra belasting om de financiële put die door het wanbeleid van de voorbije jaren is gecreëerd, te dempen.
Ook de hele indeling van de zones is gewoon absurd, alsof de graaf d'ursellaan zo een drukke winkelstraat is. Een rode zone is hier niet op zijn plaats. Dit wijst nog maar eens op het goede bestuur dat de laatste jaren vanuit Knokke wordt gevoerd. Er is totaal geen voeling meer met de plaatselijke bevolking en dan vooral deze in Heist.

12:59 p.m.  
Blogger frank naert said...

Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'de' parkeerproblematiek. De situatie in Heist is inderdaad fundamenteel anders dan in Knokke. Je zou verwachten dat men de problemen in kaart zou brengen vooraleer men iets doet. Dat men dit niet gedaan heeft is één van mijn fundamentele kritieken.
Wat de centen betreft. Als ik me niet vergis staat het nieuwe plan ingeschreven in de begroting voor 1 miljoen euro. De eerste schepen heeft met zoveel woorden gezegd dat het om het geld te doen is.

3:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home