Blog Frank Naert

zaterdag, maart 06, 2010

Chaotisch en inefficiënt parkeerbeleid

Een medeburger doet mij een verhaal waaruit nog maar eens duidelijk blijkt voor welke warboel het huidige parkeerbeleid zorgt.
De medeburger in kwestie, in het bezit van een vergunning blauwe zone, wil 's morgens in de week buiten de vakantie omstreeks 10 u parkeren op de parking van het station in Knokke (groene zone) en de trein nemen naar Brussel. Omstreeks 19 u is hij terug in Knokke. Hoe moet hij dat parkeren aanpakken om geen fouten te maken? Hij legt de vraag voor aan drie instanties, waarvan hij verwacht dat ze het antwoord weten.
Het eerste antwoord krijgt hij in de Parkingshop in de J.Nellenslaan. Daar vertellen ze hem dat hij altijd een dagticket moet kopen van 3 euro, ook in de week. De informatie in de TamTam is volgens de Parkeershop onjuist. Verder wordt hij daar vrij brutaal en onvriendelijk behandeld.
Antwoord nummer 2 krijgt hij in Toerisme Knokke - Zeedijk. Op een vriendelijke en beleefde manier zegt men hem dat er in de week, buiten schoolvakanties, vrij kan geparkeerd worden.
In het vriendelijke antwoord op het Stadhuis Knokke - Verweeplein zegt men hem dat de tekst op de parkingmeters nog moet worden aangepast. Op de vraag wat er dan moet gebeuren als men er toch geld heeft ingestopt, blijft men daar het antwoord schuldig.

Moet er nog zand zijn? Na één maand werking van het parkeerplan weten de instanties zelf niet hoe het werkt. Er is de inwoners bovendien nog altijd geen nieuwe informatie toegezonden. Sommige parkeermeters blijken dus niet goed te werken, andere parkeermeters (stuk tussen tunnel en tennis in de Krommedijk) zijn nog niet geplaatst. Ondertussen liggen de parkeerwachters op de loer, bijvoorbeeld aan de nonnenschool in de Kursaalstraat, zo rond het uur dat de school gedaan is. We vragen ons af hoe boetes voor ouders die hun kinderen van school halen, het zo dringende parkeerprobleem helpen oplossen?

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het zou beter zijn dat de parkeerwachters hun ogen opentrokken t.o.v.van de "buitenlanders" (nederlanders,Lux,Duitsers)die lukraak parkeren,géén ticket nemen of het retributiebonnetje wegsmijten....De Knokkenaars,die hun kinderen naar school doen of ophalen wat minder viseren.Hetzelfde geldt voor de "flikken".

3:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik word onterecht naar inhoud en ook naar procedures vervolgd voor 20 EUR met gerechtsdeurwaarders (tot nu toe al 250 EUR) en inbeslagname. Omdat ik niet weet waar ik precies werd geverbaliseerd vroe ik bijkomende info en wach dus met betalen. Er is al een datum vastgelegd dat mijn auto wordt verkocht. Dwangbevel na dwangbevel wordt verstuurd ! De gemeente noch de gerechtsderuwaarder antwoorden op mijn vragen over duiding (waar is de overtreding precies gebeurd..en vele andere vragen..).Als ik wil betwisten moet ik een proces aanspannen bovenp de kosten die al gedaan werden en nog te voldoen zijn. Er is geen geheim van onderzoek (alleen gemeetontvanger is normaal juridisch bevoegd maar ander personeel anwoord in zijn plaats mover inhoud dossier ...enz.).Ook in er geen communicatie tussen gerechtsdeurwaarder (van het commercieel type zonder opdracht rechtbank) en de gemeente. Waar zijn MIJN rechten ? Zou de burgemeester dat weten hoe zijn burgers worden behandeld ? Wordt het niet tijd dat non-cummunicaie wordt aangepakt en de inwoner niet rechteloos wordt behandeld ? De wet over openbaarheid van bestuur is een dode mus of is er onwiligheid in het spel ? Zijn er nog lezers die zo behandeld worden ? pvp1@yhaoo.com

4:35 p.m.  
Anonymous keerlin said...

Voor het omstreden p.plan in werking was kon men al ongelooflijke "avonturen" beleven....
Ik begaf me naar een afspraak in een hotel(Lippenslaan),wilde € 1,00 kwijt in de parkeerautomaat,maar die vertikte het hem aan te nemen.
Het regende pijpestelen,haaste me om binnen te gaan,daar te wisselen of te ruilen,de te ontmoeten persoon legde ik mijn geval uit,ging naar de balie v/h hotel,wisselde m'n ambetante euro,de nieuwe werkte perfect....
wel niet gezien dat er in die korte tijdsspanne al een "briefje" tussen m'n ruitenwissers stak...zeker geen 3-4 minuten was ik wel degelijk in overtreding,daar kan ik niet onderuit...
Na m'n zaken geregeld te hebben zag ik het briefje...zocht de "naarstige" parkeerwachter...niet te zien.
Ik terug het hotel binnen,kreeg gelukkig die "onwillige" euro terug...en reed stante-pede naar de Nellenslaan.
Na het alles tot in de kleinste details te hebben uitgelegd....maar ik had me alle moeite kunnen sparen,zelfs de euro als "getuige" en betalingsbewijs kon hem(?)niet overtuigen...ik kreeg te horen..."moest ik daar allemaal moeten mee rekening houden,dan doe ik elke dag vijf overuren"...er was geen ander mens aanwezig,maar de koffie rook lekker!!!
Het koste me 20euro....

7:44 p.m.  
Blogger frank naert said...

Nochtans moet men de mensen de tijd geven om een ticket te nemen, 10 minuten is de norm. Dit soort voorval, waarvan er talloze voorbeelden te geven zijn en waarvan ik ook al het slachtoffer was, toont aan dat er iets fundamenteel verkeerd zit met dat uitbesteden van het parkeerbeleid.

7:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Personen die in Knokke werken worden gediscrimineerd!De politie was vorige week druk bezig de wagens te verbaliseren die op de gearceerde weggedeelten stonden geparkeerd.Weliswaar een juiste beslissing,maar waarom doet me dat dan ook niet in het week-end?De toeristen komen toe,betalen niet maar parkeren op de gearceerde weggedeelten,een ganse dag....Daar kijkrt men niet naar.
Hetzelfde voor de wagens die telkens parkeren in de Nieuwpoortstraat links (op het voetpad) en rechts(waar het ook niet toegelaten is wegens een verbodsbord) aan de achterzijde van het ijzerparkje?

7:42 a.m.  

Een reactie posten

<< Home